2013. január 3., csütörtök

A boldogságról

Ezt még tavaly írtam valamikor, csak "elhagytam" de most visszaolvasva viszonylag egyet értek múltbéli magammal :)

Hogy vagy ? Köszönöm kérdésed, EGYRE JOBBAN !

Évekkel ezelőtt jártam agykontroll tanfolyamra, ahol többek között a pozitív gondolkodásra próbálnak megtanítani.
Van egy nagyon egyszerű dolog, amiből egyből kiderül hogy valakinek sikerült-e elsajátítani a hallottakat vagy nem.
Ha megkérdezik hogy hogy vagy, mindig ezt kell mondani: "Köszönöm, egyre jobban!". Az oktató azt magyarázta hogy ha ilyen választ adsz, akkor a problémákra mindig csak megoldandó feladatokként tekintesz és egyszerűen jobb kedved lesz.
Ezt eddig nem fogtam fel, pedig tök egyszerű, vagy pedig nem értettem az egészet.

Szerintem az utóbbiról lehet szó, kb. olyasmivel tudnám magyarázni mint mikor valaki azt mondja hogy hogy ez az ember ilyen és ilyen, ilyen a személyisége, rábólintasz hogy persze, érted, de csak akkor tudsz megismerni igazán valakit mikor a saját szemeddel látod miket csinál, hogy beszél, hogy viselkedik. Persze még akkor sem ismered meg igazán, mert egy embert talán még évek alatt sem lehet megismerni olyan bonyolult tud lenni.
Vagy hogy vigyázz a gyerekkel, extrém módon rossz kölök! Rávágod hogy jó, érted te, volt neked már dolgod ilyennel, de csak akkor realizálod mire gondolt aki figyelmeztetni akart, mikor a kölök már kicsavarta a kiskutyád nyakát és épp egy gyerek ujját próbálja levágni a konyhakéssel, és ekkor látod hogy ez tényleg maga az ördög!

Na szóval ott tartottam hogy mondanak valamit amiről azt hiszed hogy érted aztán kiderül hogy mégse értetted :D az előbbi két példával csak ennyit akartam szemléltetni, noha sikerült jócskán elkanyarodni :)

A lényeg hogy a boldogság állapota egyszerűen inkrementális ! Azaz soha nem az a kérdés hogy boldog vagy-e, hanem hogy mennyire ?
Na most megint. Már értettem mit akarok levezetni, hova akarok eljutni, és hirtelen eszembe jutott hogy mi van ha meghal az ember akit a világon mindenkinél jobban szerettél. BEMM. Hogy lehet ráhúzni erre hogy mindig csak boldogabb lehetsz? Hiszen elvesztettél valami hatalmasat, ami akkora űrt is hagyhatott akár hogy sose leszel képes újra "behozni" azt a lemaradást boldogság téren…

Na jó ezt most tegyük zárójelbe, és tegyük fel hogy egy átlagos ember vagy, van személyiséged, vannak céljaid, nagyjából tudod mi tesz boldoggá és nem ért különösebb trauma az életben, és érzed magad valahogy a bőrödben.
Szóval azt boncolgatom az, hogy a mennyire vagy boldog, egyféleképpen valósítható meg; azaz csak boldogabb lehetsz. Minden kis apró odafigyelés vagy szeretet amit a környezetedtől kapsz, csak boldogabbá tesz. Minden cél amit elérsz, azzal jobb kedved lesz és overall jobban érzed magad tőle. Ha az anyagi biztonságot eléred, az szuper, boldogabb vagy, de ha csak arra törekszel hogy meglegyen, akkor is csomó dolgot tehetsz amitől boldoagbb leszel és ha az is meglesz, akkor az egy újabb löket a boldogság felé.

Ezen cikk elolvasása után jutottam erre a következtetésre: http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/2630869.stm

Nincsenek megjegyzések: